МОВА  ВАШИХ  ДІТЕЙ.

     Виховання та навчання дітей в дитячому садку  і школі здійснюється рідною мовою. Чим багатша і виразніша мова дитини, тим легше їй висловити свої думки, тим ширше її можливість пізнати дійсність. Повноцінними будуть і її взаємовідносини з дітьми та дорослими, а значить і її особистість в цілому.

     Будь – яке порушення мови в тій чи іншій мірі відображається на діяльності і поведінці дитини.

     Складні порушення мови можуть вплинути на дитячий розумовий розвиток, якщо дитині не буде надана своєчасна допомога.

     Діти, які погано розмовляють (заїкаються, не вимовляють багато звуків) усвідомлюючи свій недолік стають мовчазними, нерішучими, сором’язливими; якщо ж їх не розуміють, то вони стають роздратованими, замикаються в собі.

     Недоліки мови проявляються особливо при навчанні дитини в школі і можуть привести до відставання в навчальному процесі, породжують невпевненість в своїх силах.

     Особливе значення має правильне вимовляння звуків і слів під час навчання дитини грамоти, так як письмова мова формується на основі усної.

     Програма дитячого садка включає розвиток всіх сторін усної мови: словника, граматика, звуковимови.

     Словниковий склад мови – це всі слова, які в ньому є.

     Граматичний  склад визначає правили зв’язку слів в реченні. Завдяки йому мова набуває обдуманий характер.

     Будь-яке слово, словосполучення знаходить своє вираження лише за допомогою тих чи інших звуків.

     Всі ці структурні частини мови дуже тісно пов’язані між собою.

     Словник і граматичний склад поповнюються і стають досконалішими не тільки у дітей дошкільного віку, але і у подальшому процессі навчання в школі.

     ПАМ’ЯТАЙТЕ: ЗВУКОВИМОВА Ж ФОРМУЄТЬСЯ У ДІТЕЙ В ОСНОВНОМУ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ, ТОМУ ЧИСТА І ПРАВИЛЬНА ВИМОВА ВСІХ ЗВУКІВ РІДНОЇ МОВИ ПОВИННА БУТИ СФОРМОВАНА В ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ.

Під час занять та індивідуальної  роботи  вчитель – логопед використовує для автоматизації та постановки звуків   театр  «Рукавичка», який виготували батьки для своїх дітей.  Казкові тварини допомагають їм промовляти чистомовки, скоромовки, розповідати улюблені казки.

ЩО ТАКЕ ЛОГОПЕДИЧНА ГРУПА?

 

В Україні поширена система логопедичної допомоги дітям дошкільного віку. Для занять з дітьми обладнано логопедичний кабінет. Головна мета корекційного навчання – виховання у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення.

КОЛИ СЛІД ЗВЕРТАТИСЯ ДО ЛОГОПЕДА

 

 

 Часто батькам говорять, що заняття з логопедом можна починати тільки тоді, коли дитині буде три роки. Це неправильно. Тим більше, що найчастіше й насамперед консультація логопеда необхідна мамі й татові, а вже потім дитині. Робота з малюком (особливо, якщо він молодший 3 років) завжди набагато ефективніша, якщо проводиться батьками! Роль логопеда в цьому випадку полягає в навчанні батьків прийомів мовленнєвої компенсації та розробки комплексу заходів щодо подолання мовленнєвої недостатності або конкретних дефектів.

ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ

 

Перший рік життя.

1-2 міс. Дитина починає спілкування з дорослим. Малюк намагається спілкуватися за допомогою міміки та активних рухів. Посміхається при спілкуванні з дорослим. Виникає “комплекс пожвавлення”. З 3-4 міс. повертається на голос дорослого. З 3-6 міс. з’являється гуління, яке відрізняється від початкового різноманітністю звуків. Подовжуються ланцюжки звуків та з’являються сполучення губних звуків з голосними (па, ба, ма). Відбувається перехід до наступного етапу – лепету, який є дуже важливим в розвитку малюка. В період лепету (6-8 міс.) окремі артикуляції 

В логопедичній групі "Пізнайко"17.12.2015 року вчитель-логопед Рибалко Ірина Олександрівна провела комплексне заняття  на тему "У пошуках Буратіно"з дітьми для батьків. Заняття має чітко визначену структуру, цікаве за змістом, підібрані доступні дітям завдання та ігри. Був  використаний  яскравий демонстраційний та роздатковий матеріал. Діти отримали нові знання та задоволення від заняття. А батьки мали можливість оцінити знання своїх дітей та уміння їх працювати в колективі.

Адже, ефективність  роботи з виправлення мовленнєвих розладів, гармонійний розвиток дитячої особистості значною мірою залежить від творчої співпраці вчителя-логопеда, вихователів та батьків.

РОЛЬ ФОНЕМАТИЧНОГО СЛУХА У ФОРМУВАННІ ЗВУКОВИМОВИ ДІТЕЙ

Фонематичний слух значно відрізняється від музичного, про який усі звикли чути. І цей слух у більшості людей досягає свого вищого рівня розвитку, тобто він абсолютний. Це вміння розрізняти відтінки голосу (його силу і висоту), здатність сприймати звуки і порівнювати їх із почутими раніше. 

ПАМЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

·  Фонематичний слух відповідає за розрізнення фонем (звуків) мови. Він допомагає нам розрізняти слова та форми слів схожі за звучанням, і правильно розуміти сенс сказаного. Розвиток фонематичного слуху в дітей - запорука успішного навчання читання та письма, а в подальшому  і іноземним мовам.

·  Якщо у дитини погано розвинений фонематичний слух, він може плутати близькі за звучанням фонеми. Це може гальмувати процес розвитку зв'язного мовлення, навчання читання та письма, адже якщо у дитина погано вміє розрізнять звуки, він буде сприймати (запам'ятовувати, вимовляти, писати) те, що він почув, а не те, що йому сказали насправді. Звідси - помилки в мові та на письмі.

·  Поганий розвиток фонематичного слуху може призвести до функціональної дислалии - порушення вимови окремих фонем або груп фонем. Якщо дитина не може розрізнити схожі фонеми на слух, він не зможе і правильно їх вимовити. Якщо вчасно не вжити заходів, то дефект закріпиться, і чим старше буде ставати дитина, тим складніше буде це виправити.

·  У тому випадку, коли батьки розуміють, наскільки важливо для дитини розвиток фонематичного слуху, і займаються з ним з дитинства, до п'яти років дитина вже повинна вміти визначати на слух, чи є в слові певний звук, і сам підбирати на задані звуки слова. Але на практиці це не завжди так. Досить часто діти плутають схожі звуки - тверді і м'які, глухі і дзвінкі, шиплячі і свистячі (наприклад, Ж і Ш, Ш і С, С і Ц і пр.).

·  Розвиток фонематичного слуху у дошкільнят можна «підстьобнути» за допомогою спеціальних вправ. Ці вправи допоможуть дітям розпізнавати заданий звук у словах, визначати місце звуку в слові, розрізняти слова та форми слів, що відрізняються лише однією фонемою.